مقایسه, آموزشی

تفاوت گرافیک آنبرد و گرافیک مجزا

تفاوت گرافیک آنبرد و گرافیک مجزا

تفاوت گرافیک آنبرد و گرافیک مجزا

 

گرافیگ آنبرد و گرافیک مجزا دو مفهوم مختلف در زمینه طراحی و گرافیک هستند. در ادامه تفاوت‌های اصلی بین این دو را توضیح می‌دهیم:

کاربرد: گرافیگ آنبرد (Storyboard) در صنعت سینما، تلویزیون و بازی‌های ویدیویی استفاده می‌شود. این گرافیگ به عنوان یک نمونه زنده از قسمت‌های یک فیلم یا بازی به منظور نمایش جریان داستان، بصورت تصویری، در زمان و محل اتفاقات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از طرف دیگر، گرافیک مجزا، به هر نوع طراحی گرافیکی می‌گویند که ممکن است در سایر زمینه‌ها، مانند طراحی وبسایت، تولید محتوا، تبلیغات و غیره مورد استفاده قرار گیرد. این شامل ایجاد تصاویر و طرح‌های متوقف با استفاده از نرم‌افزار‌های طراحی مانند Adobe Photoshop و Illustrator می‌شود.

خروجی: خروجی گرافیگ آنبرد یک داستان تصویری با ترسیم شخصیت‌ها، محیط‌ها، صحنه‌ها و توالی‌های عمل است. این گرافیگ معمولاً به صورت یک داستان طبقه بندی شده در قالب یک کتابکیف یا فایل PDF ارائه می‌شود.

از سوی دیگر، گرافیک مجزا می‌تواند به صورت تصاویر دستکاری شده، طرح‌های لوگو و برندهای تجاری، تصاویر تبلیغاتی و غیره خروجی دهد که معمولاً به عنوان فایل‌های تصویری JPEG، PNG یا SVG قابل استفاده است.

میزان جزئیات: گرافیگ آنبرد به طور کلی برای ارائه یک تصویر کلی از داستان استفاده می‌شود و جزئیات زیادی در آن نیست. اما در گرافیک مجزا، جزئیات به طور معمول بیشتر و دقیق‌تر هستند و ممکن است شامل جزئیات تجسمی، محیط‌ها، رنگ‌ها و دیگر المان‌های طراحی باشد.

زمان و هزینه: گرافیگ آنبرد با توجه به محدودیت زمانی و بودجه پروژه، به صورت سریع تر و با هزینه کمتری طراحی می‌شود. اما گرافیک مجزا به دلیل نیاز به طراحی دقیق‌تر و جزئی‌تر، ممکن است زمان بیشتر و هزینه بیشتری را مستلزم شود.

به طور خلاصه، گرافیگ آنبرد به عنوان یک ابزار برای توصیف داستان در صنعت سینما و بازی‌های ویدیویی، در حالی که گرافیک مجزا معمولاً در زمینه طراحی وب و تولید محتوا استفاده می شود. همچنین، گرافیگ آنبرد کمترین جزئیات را نسبت به گرافیک مجزا دارد و به دلیل محدودیت زمان و هزینه، سریعتر و با هزینه کمتری طراحی می‌شود.

 

فروشگاه لپ تاپ داتیس عرضه کننده لپ تاپ های سری خانگی / مهندسی و گیمینگ با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت به سراسر ایران 

با تشکر از اینکه تا اینجا همراه ما بودید شما همراهان گرامی میتوانید تمامی سوالات خود را در بخش نظرات وارد کنید متخصصین ما در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما همراهان گرامی هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *